Carbonara ze szparagami

szparagicarbonarajpg
Jedzenie / Obiad / Odżywianie / Przepisy

Carbonara ze szparagami

Szparagi – można kochać lub nie! Ja należę do tej pierwszej grupy i korzystam z nich, jak tylko jest sezon. Co w nich znajdziesz? Są bogate w kwas foliowy, witaminę C, E i beta-karoten. Oprócz tego są źródłem: wapnia, fosforu, potasu, błonnika pokarmowego i inuliny (to prebiotyk, który odżywia pożyteczne bakterie jelitowe).
Jeśli jesteś fanem makaronu i lubisz mieć czas dla siebie – idealnie! Całość nie zajmie Ci więcej niż 20 minut.
Zapraszam!
Magda

Carbonara ze szparagami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • szparagi zielone - pęczek
  • makaron pełnoziarnisty - 150 g
  • boczek surowy - 100g
  • jajka - 2 szt.
  • pietruszka zielona - 4 łyżki
  • czosnek - 2 ząbki
  • sól, pieprz
  • ser parmezan tarty - 40 g

Sposób przygotowania

1

Zagotuj wodę na makaron - ugotuj go al dente, ma pozostać lekko twardawy.

2

Boczek pokrój w drobną kostkę i przesmaż na patelni teflonowej przez 2 minuty, aż się zrumieni.

3

Szparagi umyj, oderwij zdrewniałą końcówkę*, pozostałą zieloną cześć pokrój w cienkie talarki, główkę pozostaw w całości.

4

Przełóż szparagi na patelnię. Dodaj tarty czosnek, szczyptę soli i pieprzu. Pozostaw na kilka minut, przemieszaj.

5

Makaron odcedź niezbyt dokładnie - pozostaw odrobinę wody i tak przełóż go na patelnię.

6

Jajka rozbełtaj w naczyniu, razem z solą, pieprzem, parmezanem i pietruszką.

7

Wylej jaja na patelnię, mieszaj dokładnie, aby całość dobrze się połączyła, a masa jajeczna delikatnie ścięła.

8

Przełóż na talerz, wierzch posyp natką pietruszki.

Uwagi

*Chwyć szparaga dłońmi bliżej jego białej części i przełam - ta część jest łykowata, należy się jej pozbyć. Pozostałą część wykorzystaj.



Składniki odżywcze dla jednej porcji:
Energia: 620 kcal
Białko: 37 g
Tłuszcze: 25 g
Węglowodany: 52 g
Błonnik pokarmowy: 11,5 g

Leave your thought here

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *