Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Fasolka z czosnkiem i pomidorami, kaszą i tofu

Fasolka z czosnkiem i pomidorami, kaszą i tofu

Kiedy nie mam pomysłu na obiad, ratują mnie proste i szybkie dania. Warzywa, kasza, tofu.. Niby banalne i wydawać by się mogło, że smak też nie zachwyci. A jednak, ogromne znaczenie mają tutaj przyprawy i dodatki, którymi możesz ten smak podkręcić. W ten sposób z kilku produktów możesz stworzyć naprawdę coś dobrego. Uwierz mi, że efekt końcowy potrafi zaskoczyć!
Nie jesteś przekonany do tofu? Wiem, wiele osób dość sceptycznie do niego podchodzi, najczęściej z racji złych doświadczeń. Musisz wiedzieć jednak, że tofu (szczególnie to naturalne) jest neutralne w smaku, a raczej jest po prostu bez smaku. Nabiera charakteru dzięki przyprawom i sosom – świetnie sprawdza się w tym przypadku sos sojowy, sos rybny, różne marynaty z dodatkiem miodu, masła orzechowego, oliwy, czosnku itp. Ja w tej potrawie wykorzystałam tofu wędzone, które nie wymaga już tak intensywnych dodatków, gdyż samo w sobie jest dość wyraziste. Sos rybny tylko wzmocnił dodatkowo jego smak.

Zapraszam!
Magda

Fasolka z czosnkiem i pomidorami, kaszą i tofu

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 20

Składniki

  • kasza gryczana (biała) - 60 g (możesz użyć innej ulubionej)
  • tofu wędzone - 100 g
  • oliwa - 1,5 łyżki
  • fasolka szparagowa - 150 g
  • pomidory koktajlowe - 120 g
  • czosnek - 1 ząbek
  • sezam - łyżka
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania

1

Kaszę ugotuj zgodnie ze wskazówkami producenta.

2

Fasolkę obierz i ugotuj al dente.

3

Rozgrzej łyżkę oliwy na patelni, wrzuć przekrojone na pół pomidorki i czosnek (najlepiej przeciśnij go przez praskę). Smaż minutę i dodaj odcedzoną fasolkę, wymieszaj. Pozostaw jeszcze na 2 minuty, następnie posyp warzywa sezamem, dopraw do smaku pieprzem.

4

Pozostałą oliwę rozgrzej na patelni, dołóż po chwili tofu pokrojone w kostkę, podlej sosem rybnym i smaż kilka minut z każdej strony, aż tofu się zarumieni.

5

Podaj kaszę z warzywami i tofu.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 615 kcal
Białko: 28 g
Tłuszcze: 30 g
Węglowodany: 52 g
Błonnik pokarmowy: 13 g

 

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×