Hummus czyli pasta z ciecierzycy

hummus1
Przepisy / Śniadanie

Hummus czyli pasta z ciecierzycy

Hummus to pasta z ciecierzycy, tahini czyli pasty z sezamu, cytryny, czosnku, oliwy i przypraw. Jest aromatyczna i sycąca. Świetnie nadaje się do kanapek lub warzyw, ja lubię ją szczególnie z pieczonymi warzywami, które mają głęboki i wyrazisty smak. Będzie też pysznym dodatkiem do grilla! Zresztą sam się przekonaj, z czym będzie Ci smakować najbardziej!

Taką pastę możesz przechowywać w lodówce, w pojemniku nawet kilka dni. Jeśli nie masz gotowej pasty tahini to podpraż sezam na patelni przez chwilę, na dość niewielkim ogniu, gdyż łatwo lubi się przypalać. Podprażony sezam umieść w malakserze (ja prażyłam 100 g sezamu) i rozdrabniaj do momentu uzyskania pasty. Może to potrwać chwilę, co jakiś czas zbierz sezam ze ścianek, aby ułatwić rozdrabnianie. Po kilku minutach powinieneś otrzymać lejącą się pastę. Przełóż 40 g do miski, pozostałą część umieść w słoiku w lodówce – będzie do wykorzystania np. do sosu lub owsianki.

Polecam!

Hummus

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 6 Czas Przygotowania: 15

Składniki

  • tahini (lub sezam) - 40 g
  • ciecierzyca - 400 g (z puszki, z zalewy lub ugotowana samodzielnie)
  • oliwa z oliwek - 20 g
  • limonka sok - 1 szt.
  • sól - łyżeczka
  • czosnek - 2 ząbki
  • woda mineralna - 70 ml

Sposób przygotowania

1

Do ciecierzycy dodaj tahini i pozostałe składniki, zblenduj na gładką masę.

2

Konsystencję pasty kontroluj poprzez stopniowe dodawanie wody.

3

Pastę podawaj z czym lubisz, koniecznie w towarzystwie warzyw.

Uwagi

Z podanej ilości składników otrzymałam ponad 550 g pasty.

Składniki odżywcze na 100 g pasty:
Energia: 185 kcal
Białko: 5,8 g
Tłuszcze: 9,4 g
Węglowodany: 19 g

Leave your thought here

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *