Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową

Jagielnik Bounty (bezmleczny, bezglutenowy)

Jagielnik Bounty (bezmleczny, bezglutenowy)

Ho ho ho! Zbliżają się Święta, a wraz z nimi nieodparta chęć na dłuższe posiedzenia w kuchni i pichcenie do późnych wieczorów. Przedstawiam Wam ciasto, które skradło moje serce od pierwszego kęsa. Połączenie kokosa i czekolady przypomina smakiem popularny batonik, którym zajadałam się w młodości. Teraz, będąc świadomą składników w tego typu batonikach, przechodzę raczej obok nich obojętnie. Mimo to, okres świąteczny i widok śniegu na oknem nęci do smaków dzieciństwa. I tak powstał jagielnik, który, co tu dużo mówić, jest po prostu stokroć lepszy! 

Na takie cudo mogą sobie pozwolić również osoby będące na dietach eliminacyjnych. Czas przygotowania jest krótki a ciasto nie wymaga pieczenia. Smak obłędny, nieskomplikowane przygotowanie a do tego porcja przyjaznych dla zdrowia składników. Święta zapowiadają się zdrowe i słodkie.

Blender w dłoń i zaczynamy!

Jagielnik Bounty (bezmleczny, bezglutenowy)

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 12 Czas Przygotowania: 30 minut

Składniki

  • Spód:
  • płatki jaglane - 110 g
  • daktyle suszone - 140 g
  • kakao - 10 g
  • olej kokosowy - 20 g
  • Ciasto:
  • kasza jaglana - 100 g
  • wiórki kokosowe - 90 g
  • mleko kokosowe - 400 ml (puszka)
  • erytrytol - 100 g
  • Polewa:
  • czekolada gorzka 70% - 100 g
  • olej kokosowy - 20 g
  • płatki migdałowe - 50 g

Sposób przygotowania

1

Mleko kokosowe wstaw do lodówki na minimum 24 godziny.

2

Daktyle zalej gorącą wodą i odstaw na około 10-15 minut aż zmiękną.

3

Wiórki kokosowe podpraż na suchej patelni i zmiksuj na mąkę.

4

Kaszę jaglaną przepłucz pod bieżącą wodą, przelej wrzątkiem, włóż do garnka, zalej 2 szklankami gorącej wody, przykryj przykrywką i gotuj na małym ogniu do momentu aż kasza całkowicie wsiąknie wodę. Kaszę zmiksuj na gładki krem.

5

Płatki jaglane zmiel w blenderze z ostrzem S na mąkę, dodaj kakao, odsączone dokładnie z wody daktyle i olej kokosowy. Całość zmiksuj, tak aby powstała gliniasta, zwarta masa. Tak przygotowane ciasto na spód przełóż do tortownicy z wyjmowanym dnem o średnicy 15-18 cm, rozprowadź je równo na całej powierzchni dociskając do dna. Wstaw do lodówki.

6

W mice za pomocą miksera ręcznego ubij stałą część mleka kokosowego (ma powstać kokosowa bita śmietana bez grudek). Dodaj do niej erytrytol i jeszcze chwilę miksuj. Następnie dodaj kokosową bitą śmietanę i mąkę z wiórków kokosowych do kremu jaglanego. Całość zmiksuj na gładką, jednolitą masę, a po chwili wylej ją na spód ciasta i równomiernie rozprowadzić. Włóż do lodówki.

7

Gdy ciasto stężeje w lodówce (około godziny), możesz zabierać się za polewę. W mikrofali na najmniejszej mocy rozpuść w miseczce połamaną czekoladę i olej kokosowy. Polewę wylej na ciasto i równomiernie rozprowadź. Posyp płatkami migdałowymi. Ciasto wstaw do lodówki na kilka godzin lub najlepiej na całą noc.

Składniki odżywcze w jednym kawałku:
Energia: 301 kcal
Białko: 4,6 g
Tłuszcze: 19,6 g
Węglowodany: 25,1 g

Świąteczne uściski,

Monika

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

.

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

×