Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Jaglanka z czekoladą i prażonymi śliwkami

Jaglanka z czekoladą i prażonymi śliwkami

Dziś proponuję Wam kaszę jaglaną w wersji na słodko, genialnie słodko!
Z korzennymi przyprawami, gorzką czekoladą i owocami lata.
Kasza jaglana wciąż trochę niedoceniana w naszej diecie!
A można by o niej dużo opowiadać…
Ma mnóstwo zalet – jako nieliczna wśród produktów zbożowych ma właściwości zasadotwórcze, co jest bardzo pozytywne dla organizmu, zwłaszcza, że współczesna dieta obfituje w pokarmy kwasotwórcze. Bogata w witaminy z grupy B, lecytynę, substancje mineralne, wapń, fosfor i potas. Na tle innych kasz, jest najlepszym źródłem żelaza oraz naturalnym źródłem krzemu, a ten zapewnia piękny wygląd skóry, włosów i paznokci. Krzem pełni także funkcję w procesie mineralizacji kości, zapobiega ich odwapnieniu, umożliwia szybszą regenerację po urazach.
Jest lekkostrawna, dobrze przyswajalna, polecana dla osób z problemami z żołądkiem, wątrobą i trzustką. Do tego bardzo pożywna, ma sporo białka jak na produkt zbożowy.
Pomimo tego, że ma wysoki indeks glikemiczny mogą ją stosować osoby na diecie odchudzającej, istotne będą w tym przypadku dodatki, jakich użyjemy do całej potrawy.
Kasza jaglana świetnie sprawdzi się w daniach na słodko, ale również w daniach obiadowych, w zastępstwie ziemniaków, ryżu. Może też być bazą do zapiekanek oraz bohaterem ciast wegańskich.
Może masz ochotę spróbować? 🙂

Magda

Jaglanka z czekoladą i prażonymi śliwkami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • kasza jaglana - 100 g
  • mleko 2% tł. - 300 g (możesz zastąpić roślinnym)
  • woda - 100 g
  • czekolada gorzka - 3 kostki
  • ksylitol - 2 łyżeczki
  • cynamon - 1/2 łyżeczki
  • kardamon - 1/2 łyżeczki
  • imbir mielony - 1/2 łyżeczki
  • sól - szczypta
  • mleczko kokosowe (z puszki) - 50 g
  • śliwki - 400 g

Sposób przygotowania

1

Kaszę jaglaną wypłucz pod bieżącą wodą (w ten sposób pozbywasz się smaku goryczki).

2

Przełóż do garnka, wlej wodę i mleko, zagotuj.

3

Dodaj szczyptę soli i przyprawy. Gotuj na średnim płomieniu palnika przez ok. 15 minut, od czasu do czasu mieszając.

4

Gdy kasza będzie już gotowa dodaj 3 kostki czekolady i mleczko kokosowe, odstaw na chwilę, aby czekolada się rozpuścił, a następnie wymieszaj.

5

Śliwki pokrój i wrzuć na rozgrzaną patelnię, dodaj od razu ksylitol - 2 łyżeczki i wymieszaj. Pozostaw na średnim ogniu przez pok. 3 minuty.

6

Przełóż kaszę do naczynia, na wierzchu ułóż śliwki.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 477 kcal
Białko: 12,8 g
Tłuszcze:  13,5 g
Węglowodany:  73 g
Błonnik pokarmowy: 6 g

2 Komentarze

  1. Kamila

    2nd Paź 2019 - 11:39

    A zamiast czekolady można dodać kakao i ile?

    • Magdalena Słota

      2nd Paź 2019 - 11:42

      Oczywiście! Myślę, że 2 łyżeczki będą wystarczające, a jeśli wolisz bardziej czekoladowe dodaj odrobinę więcej!

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×