Ostatnio dodane


Owoce pod kruszonką


Placki owsiane


Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Jedz sezonowo! Rozgrzewające jesienne curry

Jedz sezonowo! Rozgrzewające jesienne curry

Jedz sezonowo! To doskonały pomysł, jeśli chcesz aby twoje posiłki obfitowały w produkty odżywcze, świeże i aromatyczne. Co więcej Twój portfel Ci za to podziękuje!

Co powinieneś wybierać w LISTOPADZIE?

Z warzyw zabierz ze sobą do domu: cebulę, dynię, marchew, buraki, kalafiora, brokuły, kapustę (włoska, biała, czerwona), brukselkę, koper włoski, pietruszkę, seler, jarmuż, por, fasolę, cykorię, czosnek, imbir.

Z owoców zdecyduj się na: jabłka, gruszki, świeżą żurawinę.

Oprócz tego każdego dnia zjedz niewielką garść orzechów włoskich lub laskowych, najlepiej świeżo obranych.

Jeśli nie masz pomysłu, jakie potrawy możesz z tego stworzyć, już podpowiadam:

  • na śniadanie przygotuj sobie owsiankę na mleku np. sojowym z dodatkiem karmelizowanych gruszek, cynamonu i orzechów włoskich
  • na obiad przygotuj rozgrzewające curry
  • na podwieczorek zjedz zupę dyniowo-marchewkową z imbirem
  • a na kolację racuchy z jabłkami i kardamonem

Curry to świetna propozycja na niebanalny obiad  lub kolację, przygotowaną dla najbliższych. Kolendra i aromatyczne przyprawy tworzą egzotyczną kompozycję smaków, a sos jogurtowy z miodem jest ich zwieńczeniem. Danie proste, szybkie i mało skomplikowane, czyli to co lubię najbardziej!

Co potrzebujesz? Oto lista składników:

  • kurczak filet – 400 g
  • fasola biała – 240 g (u mnie z zalewy)
  • soczewica czerwona – 100 g
  • passata pomidorowa – 400 g
  • papryka czerwona – 2 szt.
  • cebula – 1 szt.
  • czosnek – 2 ząbki
  • imbir – ok. 4 cm
  • mleczko kokosowe – 200 g (z puszki)
  • jogurt grecki – 200 g
  • kolendra świeża – 2 duże garście
  • przyprawy:
  • sos sojowy – 2 łyżki
  • kmin rzymski – ½ łyżeczki
  • curry – 1 łyżeczka
  • kurkuma – ½ łyżeczki
  • cynamon – ⅓ łyżeczki
  • sól – do smaku
  • miód – 2 łyżki
  • olej rzepakowy – 20 ml
  • ryż – do podania, ok. 50-70 g na osobę

Do dzieła:

Olej rozgrzej w dużym garnku z grubym dnem, dodaj pokrojoną cebulę, czosnek i imbir, wymieszaj i smaż krótko. Dodaj sos sojowy, curry, kurkumę i kmin rzymski, wymieszaj, a po chwili dodaj kawałki pokrojonego drobno kurczaka i pokrojoną w kostkę paprykę. Smaż wszystko ok. 10 minut. Po tym czasie dodaj passatę pomidorową i podlej całość niewielką ilością wody.

Soczewicę wypłucz pod bieżącą wodą i dodaj do potrawy. Fasolę odcedź i również dodaj. Gotuj ok. 8 minut. W tym czasie przemieszaj kilka razy, aby soczewica nie przywarła do garnka. Na koniec dodaj mleczko kokosowe, cynamon i miód (łyżkę), wymieszaj i dopraw do smaku, jeśli będzie taka potrzeba.

Jogurt wymieszaj w naczyniu razem z pokrojoną drobno kolendrą i łyżką miodu.

Na talerz przełóż curry i ryż, na wierzch dodaj łyżkę sosu jogurtowego. Całość posyp odrobiną kolendry.

Smacznego!

Magda

Zobacz również:

Owoce pod kruszonką

Owoce pod kruszonką

Listopad 06, 2019
Placki owsiane

Placki owsiane

Październik 18, 2019

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

Ostatnio dodane


Owoce pod kruszonką


Placki owsiane


×