Ostatnio dodane


Owoce pod kruszonką


Placki owsiane


Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Krewetki z fasolką szparagową, suszonymi i koktajlowymi pomidorami

Krewetki z fasolką szparagową, suszonymi i koktajlowymi pomidorami

To danie łączy ze sobą moje dwa najważniejsze kryteria: jest szybkie do przygotowania oraz smakuje wyśmienicie! Doskonałe na mały głód, jako lekki, letni lunch. Przepis możecie modyfikować w dowolny sposób, np. dodając kaszę tworzycie całkiem przyzwoity obiad. Krewetki podsmażone na oliwie i maśle z czosnkiem, letnia fasolka szparagowa wymieszana z suszonymi i koktajlowymi pomidorkami. Do tego kawałek bagietki (lub cokolwiek innego, dobrego :)) i można poczuć się jak w dobrej restauracji! 

Krewetki z fasolką szparagową, suszonymi i koktajlowymi pomidorami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 15 minut

Składniki

  • pomidory koktajlowe - 150 g
  • fasola szparagowa - 200 g
  • krewetki - 150 g
  • suszone pomidory - 4 sztuki
  • bazylia (świeża) - 10 listków
  • czosnek - 2 ząbki
  • oliwa z oliwek - 5 g (łyżeczka)
  • masło - 5 g (łyżeczka)
  • pieprz czarny mielony - 2 g
  • sól - 1 g

Sposób przygotowania

1

Krewetki mrożone rozmrozić i oczyścić z pancerzy oraz z jelit jeśli jest taka konieczność. Osuszyć na papierowym ręczniku. Suszone pomidory przelać wrzątkiem i również osuszyć na ręczniku papierowym.

2

Świeżą fasolkę umyć, przyciąć na końcach i pokroić na kawałki. Wrzucić na osolony wrzątek i gotować ok. 10 minut do miękkości. Fasolkę mrożoną gotować krócej, przez ok. 5 minut.

3

Na dużej patelni na maśle i oliwie podsmażyć obrany i pokrojony na plasterki czosnek i suszone pomidory. Zwiększyć ogień i dodać krewetki, smażyć przez około 30 sekund, przewrócić na drugą stronę, powtórzyć smażenie, doprawić solą oraz pieprzem.

4

Dodać pokrojone na połówki pomidorki i mieszając smażyć przez około 1 minutę aż pomidorki zmiękną.

5

Dodać fasolkę szparagową i mieszając podgrzewać jeszcze przez chwilę. Posypać listkami świeżej bazylii.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 385 kcal
Białko: 32 g
Tłuszcze: 12 g
Węglowodany: 31 g
Błonnik: 11 g

Monika

Zobacz również:

Jak wzmocnić odporność?

Jak wzmocnić odporność?

Listopad 14, 2019
Owoce pod kruszonką

Owoce pod kruszonką

Listopad 06, 2019
Placki owsiane

Placki owsiane

Październik 18, 2019

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

Ostatnio dodane


Owoce pod kruszonką


Placki owsiane


×