Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Krewetki z fasolką szparagową, suszonymi i koktajlowymi pomidorami

Krewetki z fasolką szparagową, suszonymi i koktajlowymi pomidorami

To danie łączy ze sobą moje dwa najważniejsze kryteria: jest szybkie do przygotowania oraz smakuje wyśmienicie! Doskonałe na mały głód, jako lekki, letni lunch. Przepis możecie modyfikować w dowolny sposób, np. dodając kaszę tworzycie całkiem przyzwoity obiad. Krewetki podsmażone na oliwie i maśle z czosnkiem, letnia fasolka szparagowa wymieszana z suszonymi i koktajlowymi pomidorkami. Do tego kawałek bagietki (lub cokolwiek innego, dobrego :)) i można poczuć się jak w dobrej restauracji! 

Krewetki z fasolką szparagową, suszonymi i koktajlowymi pomidorami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 1 Czas Przygotowania: 15 minut

Składniki

  • pomidory koktajlowe - 150 g
  • fasola szparagowa - 200 g
  • krewetki - 150 g
  • suszone pomidory - 4 sztuki
  • bazylia (świeża) - 10 listków
  • czosnek - 2 ząbki
  • oliwa z oliwek - 5 g (łyżeczka)
  • masło - 5 g (łyżeczka)
  • pieprz czarny mielony - 2 g
  • sól - 1 g

Sposób przygotowania

1

Krewetki mrożone rozmrozić i oczyścić z pancerzy oraz z jelit jeśli jest taka konieczność. Osuszyć na papierowym ręczniku. Suszone pomidory przelać wrzątkiem i również osuszyć na ręczniku papierowym.

2

Świeżą fasolkę umyć, przyciąć na końcach i pokroić na kawałki. Wrzucić na osolony wrzątek i gotować ok. 10 minut do miękkości. Fasolkę mrożoną gotować krócej, przez ok. 5 minut.

3

Na dużej patelni na maśle i oliwie podsmażyć obrany i pokrojony na plasterki czosnek i suszone pomidory. Zwiększyć ogień i dodać krewetki, smażyć przez około 30 sekund, przewrócić na drugą stronę, powtórzyć smażenie, doprawić solą oraz pieprzem.

4

Dodać pokrojone na połówki pomidorki i mieszając smażyć przez około 1 minutę aż pomidorki zmiękną.

5

Dodać fasolkę szparagową i mieszając podgrzewać jeszcze przez chwilę. Posypać listkami świeżej bazylii.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 385 kcal
Białko: 32 g
Tłuszcze: 12 g
Węglowodany: 31 g
Błonnik: 11 g

Monika

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×