Makaron z cukinią i ricottą

Makaron z cukinią i ricottą, www.dietazglowa.pl, Magdalena Słota
Obiad / Przepisy

Makaron z cukinią i ricottą

Makaron to szybkie i proste rozwiązanie. Wcale się nie dziwię, że Włosi je uwielbiają! Więcej czasu zostaje wtedy na inne przyjemności ;-p
Jeśli dbasz o formę i nie masz wskazań do stosowania diety lekkostrawnej wybierz koniecznie makaron z mąki pełnoziarnistej. Ma on więcej błonnika pokarmowego, a Tobie da uczucie sytości na dłużej. Gotuj al dente – taki makaron ma niższy indeks glikemiczny, co jest z korzyścią dla zdrowia.

Zapraszam!
Magda 

Makaron z cukinią i ricottą

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • cukinia - 2 szt. mniejsze
  • ser ricotta - 250 g
  • czosnek - 2 ząbki
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • pomidory suszone - 8 szt.
  • oliwki czarne - ok. 12-14 szt.
  • parmezan - 4 łyżki, do podania
  • Przyprawy: sól, pieprz cytrynowy, mieszanka zioła toskańskie (Kotanyi), rozmaryn
  • makaron pełnoziarnisty - ok. 250-280 g

Sposób przygotowania

1

Olej rozgrzej na patelni, po chwili dodaj pokrojoną drobno cebulkę i pomidory.

2

Z cukinii zrób wstążki - ja to zrobiłam z użyciem obieraczki do warzyw.

3

Czosnek pokrój drobno i razem z cukinią dodaj na patelnię, posól i przesmaż kilka minut.

4

Po chwili podlej całość odrobiną wrzątku i duś kilka minut.

5

Dopraw do smaku przyprawami: rozmarynem, pieprzem cytrynowym i ziołami toskańskimi.

6

Dodaj ricottę i wymieszaj, aby całość dokładnie się połączyła.

7

Podgrzewaj sos jeszcze kilka minut.

8

Makaron ugotuj al dente i wymieszaj z przygotowanym sosem.

9

Każdą porcję podaj z łyżką tartego parmezanu.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 520 kcal
Białko: 23 g
Tłuszcze: 21 g
Węglowodany: 52 g
Błonnik pokarmowy: 10 g

 

 

Leave your thought here

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *