Ostatnio dodane

Burger z tofu




Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową

Makaron z warzywami i tofu

Makaron z warzywami i tofu

Tofu wymaga dobrego traktowania. Wiedzą to wszyscy, którzy choć raz mieli okazję spróbować takie dobrze przyprawione. Uwierzcie, może być naprawdę pyszne!
Jednak trzeba pamiętać, że samo w sobie tofu jest neutralne w smaku, więc w dużej mierze od wyobraźni kucharza będzie zależało jak będzie smakować.

Ja na brak pomysłów nie narzekam i nie boję się sprawdzać nowych połączeń smakowych. Oczywiście, z różnym skutkiem ;-p
Ale spokojnie, z Tobą dzielę się tylko tymi udanymi.
Tofu świetnie zastępuje mięso, 100 g tofu zawiera ok. 10 g białka. Dodatkowo możesz zwiększyć ilość białka w posiłku, jeśli skorzystasz z makaronu z większą zawartością białka, np. z groszku zielonego lub soczewicy (dostępne w Biedronce). Pozostaje tylko połączyć wszystko z warzywami i pełnowartościowy posiłek gotowy.
To co spróbujesz?

Zdrowo pozdrawiam,
Magda

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 2 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • tofu z bazylią - 180 g (kostka)
  • makaron z zielonego groszku - 100 g
  • szpinak - 3 garście
  • pieczarki - 10 -12 szt.
  • pomidory koktajlowe - 200 g
  • czosnek - 2 ząbki
  • oliwa z oliwek - 2 łyżki
  • mleczko kokosowe - 4 łyżki
  • kmin rzymski - 1/3 łyżeczki
  • sos sojowy - 1 łyżka
  • pieprz cytrynowy

Sposób przygotowania

1

Makaron ugotuj al dente.

2

Łyżkę oliwy rozgrzej na patelni, dodaj pokrojone pieczarki i pomidory przekrojone na pół.

3

Po kilku minutach dodaj szpinak i drobno pokrojony czosnek, dopraw pieprzem cytrynowym.

4

Przemieszaj i ściągnij z patelni na talerz.

5

Na tej samej patelni rozgrzej drugą łyżkę oliwy, wrzuć pokrojone w dużą kostkę tofu i podlej sosem sojowym.

6

Gdy tofu lekko się podpiecze przewróć je na drugą stronę, dodaj kmin rzymski i mleczko kokosowe.

7

Pozostaw na następne kilka minut.

8

Ugotowany makaron wymieszaj z warzywami i wyłóż na talerz.

9

Na wierzchu ułóż tofu z sosem.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 490 kcal
Białko: 25 g
Tłuszcze: 24 g
Węglowodany: 9 g
Błonnik pokarmowy: 10 g

Zobacz również:

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

Ostatnio dodane

Burger z tofu




×