Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Naleśniki z twarożkiem i owocami

Naleśniki z twarożkiem i owocami

W dzieciństwie uwielbiałam naleśniki. Takie domowe, najlepiej odsmażone na maśle. To była trudna decyzja, które zjeść najpierw.. z serem, czy z dżemem?! Kto wtedy przejmował się kaloriami i makro? Dziś często wracam do takich potraw, jednak korzystam z tych “lżejszych” wersji 🙂 Naleśniki nie kojarzą Ci się ze zdrową dietą? Myślisz, że takie smakołyki nie pozostaną obojętne dla Twojej sylwetki, są wysokokaloryczne i “zakazane”, jeśli chcesz osiągnąć zamierzone cele?

Naleśniki mogą być świetnym, pełnowartościowym posiłkiem. Idealnie nadają się na posiłek po treningu – kiedy potrzebujesz uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach i dostarczyć białka, aby wspomóc regenerację mięśni. Jednak, aby takie były zwróć uwagę na składniki, których używasz – jakie wybierasz i w jakich ilościach?

Użyj węglowodanów złożonych (mąka pełnoziarnista), pełnowartościowego białka (nabiał), zdrowych tłuszczy (olej rzepakowy), a dodatkiem niech będą świeże owoce (źródło antyoksydantów i witamin). Zrezygnuj z cukru białego – użyj w zamian erytrolu lub ksylitolu.

W tym przypadku nie musisz wybierać pomiędzy smakiem, a sylwetką – smakują równie dobrze w wersji fit!
A Ty jakie naleśniki lubisz najbardziej?

Zapraszam!
Magda

Naleśniki z twarożkiem i owocami

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 3 Czas Przygotowania: 20 minut

Składniki

  • mąka pszenna pełnoziarnista - 100 g
  • jajka - 2 szt.
  • mleko - 130 ml
  • woda gazowana - 100 ml
  • sól - szczypta
  • twaróg półtłusty - 250 g
  • jogurt naturalny 2% tł. - 70 g
  • erytrol - 30 g (lub więcej wedle uznania)
  • olej rzepakowy - 20 ml
  • morele - 6 szt. (lub inne owoce wedle uznania)

Sposób przygotowania

1

Przygotuj ciasto naleśnikowe: połącz mąkę, mleko, wodę, jajka, szczyptę soli, łyżkę oleju. Wymieszaj dokładnie przy użyciu rózgi, aby pozbyć się grudek.

2

Patelnię natłuść odrobiną oliwy, gdy będzie rozgrzana wlej chochlą ciasto naleśnikowe i rozprowadź na całej szerokości patelni, tak by powstał naleśnik.

3

Po chwili przewróć go energicznym ruchem na drugą stronę i smaż jeszcze 2 minuty, aż będzie rumiany.

4

Twaróg zmiksuj z jogurtem, erytrolem.

5

Posmaruj naleśniki twarożkiem, złóż tak jak lubisz.

6

Wierzch obłóż owocami. Podawaj od razu.

Uwagi

Z podanej ilości składników otrzymałam 6 naleśników (3 porcje)

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 410 kcal
Białko: 27,5 g
Węglowodany: 34,2 g
Tłuszcze: 16,4 g
Błonnik pokarmowy: 4,5 g

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×