Owoce pod kruszonką

Owoce pod kruszonką, www.dietazglowa.pl, Magdalena Słota
Deser / Przepisy

Owoce pod kruszonką

To jest odkrycie tej jesieni! Wiem, może coś przespałam i trudno w to uwierzyć, ale wcześniej nigdy nie robiłam owoców pod kruszonką!
Spróbowałam pierwszy raz crumble jakiś czas temu, będąc “w gościach” i wiedziałam, że absolutnie muszę to powtórzyć w swojej kuchni. Prób było wiele, bo podobno wszystko co doskonałe potrzebuje czasu ;-p Zmieniały się owoce, składniki kruszonki i ich proporcje, aż w końcu powstał ideał.
Owoce pod kruszonką – jak zrobić?

Ta propozycja to najlepsze połączenie owoców, które udało mi się uzyskać – gruszki, jabłka i wiśnie. Nie jest za słodko, a lekko orzeźwiająco, właśnie za sprawą kwaskowatych wiśni. Kruszonka za to jest w postaci “odchudzonej”…bo czemu by tego nie zrobić skoro można?! Tak więc nie ma cukru białego, jest erytrytol (możesz zastąpić ksylitolem, jeśli wolisz) i odrobina miodu.

W ten sposób można cieszyć się smakiem, dbając przy tym o zdrowie i dobrą sylwetkę.
To co, spróbujesz? 🙂

Zdrowo pozdrawiam!
Magda

Owoce pod kruszonką

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 5 Czas Przygotowania: 45 minut

Składniki

  • jabłko - 1 szt.
  • gruszki - 2 szt.
  • wiśnie (użyłam mrożonych) - 250 g
  • mąka ryżowa - 80 g ( w tym 10 g - łyżka do posypania owoców)
  • płatki jaglane - 30 g
  • erytrol - 50 g
  • masło - 60 g
  • miód - łyżka
  • aromat migdałowy - 3 krople
  • migdały krojone - 30 g
  • płatki migdałowe - 20 g
  • goździki mielone (opcjonalnie) - szczypta

Sposób przygotowania

1

Piekarnik rozgrzej do temperatury 180 stopni C.

2

Jabłko i gruszki pokrój w kostkę, niezbyt małą.

3

Owoce przełóż do naczynia żaroodpornego, dodaj wiśnie.

4

Posyp owoce łyżką mąki i wymieszaj. Wierzch owoców polej łyżką miodu.

5

Do naczynia przełóż składniki kruszonki: mąkę, płatki, erytrol, pokrojone kawałki masła, aromat migdałowy.

6

Wymieszaj dobrze, aby uzyskać kruszonkę, a następnie dodaj pokrojone migdały i płatki migdałowe.

7

Gotową kruszonkę rozłóż na owocach.

8

Naczynie wstaw do piekarnika i piecz ok. 30 minut, aż wierzch będzie lekko zarumieniony.

9

Podawaj na ciepło lub po ostygnięciu.

Składniki odżywcze na jedna porcję:
Energia: 314 kcal
Białko: 4,7 g
Tłuszcze: 15,8 g
Węglowodany: 36,2 g
Błonnik pokarmowy: 4 g

 

Leave your thought here

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *