Pasztet roślinny, idealny nie tylko na Święta!

pasztet-fasolowy
Jedzenie / Kolacja / Odżywianie / Przepisy

Pasztet roślinny, idealny nie tylko na Święta!

Ale pasztet!
Okazuje się, że roślinny pasztet nie ustępuje w niczym tym tradycyjnym! Tak twierdzą nawet Ci, najbardziej zajadli mięsożercy..

W pasztecie roślinnym świetnie sprawdzają się warzywa strączkowe, w tym przypadku sięgnęłam po fasolę.
Strączków wciąż w naszej diecie jest zdecydowanie za mało! A szkoda, bo przynoszą wiele korzyści 🙂
Dostarczają duże ilości białka roślinnego, które w połączeniu z innymi białkami (z produktów zbożowych, więc pasztet na kanapce to świetny wybór) mogą z powodzeniem zastępować produkty zwierzęce w diecie. Mają niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie powodują dużego wzrostu glukozy we krwi oraz sporo błonnika pokarmowego, co powoduje, że zapewniają uczucie sytości na długo. Z tego powodu są zalecane w diecie niskoenergetycznej. Są bogate w związki mineralne: wapń, potas, żelazo, magnez, cynk, selen, miedź.
Wiele osób obawia się uciążliwych wzdęć i gazów po zjedzeniu strączków. Jak sobie z tym poradzić? Odpowiedni sposób przygotowania pomoże usunięć dużą część substancji anty-odżywczych odpowiedzialnych za ten efekt. Fasolę namocz w dużej ilości wody (4 razy więcej wody niż ziaren) przez ok. 8-12 godzin. Po tym czasie wodę odlej, a fasolę gotuj 1-1,5 h w świeżej wodzie. Posól dopiero po ugotowaniu. Taka fasola jest już gotowa do wykorzystania.

Inspiracja pochodzi z bloga Jadłonomia.

Pasztet roślinny, idealny nie tylko na Święta!

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 10 Czas Przygotowania: 20 minut + 45 minut pieczenia

Składniki

  • fasola biała - 500 g ugotowanej
  • gruszka - 3 szt.
  • kasza jaglana - 100 g
  • sos sojowy - 2 łyżki
  • kolendra mielona - 1 łyżeczka
  • tymianek, majeranek, rozmaryn - po 1 łyżeczce
  • sól, pieprz - do smaku, ilość wedle uznania
  • olej rzepakowy - 70 ml

Sposób przygotowania

1

Piekarnik rozgrzej do temp. 180 stopni C.

2

Kaszę jaglaną ugotuj.

3

Dwie gruszki pokrój na cząstki i wsadź do piekarnika na 10-15 minut, aż się zrumienią.

4

Fasolę (wypłukaną z zalewy), ugotowaną kaszę jaglaną, podpieczone gruszki, olej i przyprawy zblenduj na gładką masę. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

5

Przełóż masę do foremki wyłożonej papierem do pieczenia.

6

Na wierzchu ułóż plastry pokrojonej gruszki, wsuwając je delikatnie w masę.

7

Piecz ok. 40-45 minut, do momentu, aż pasztet będzie miał złoty kolor.

8

Wystudź (najlepszy jest w następnym dniu, gdy odpocznie).

Składniki odżywcze na 100 g pasztetu:
Energia: 154 kcal
Białko: 4,5 g
Tłuszcze: 6,47 g
Węglowodany: 19,5 g

Leave your thought here

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *