Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową

Placki owsiane

Placki owsiane

Najlepsze przepisy to te z cyklu: wrzuć wszystko razem, zamieszaj, odstaw i usmaż. Prosto i przyjemnie.
Na weekendowe śniadanie polecają się placki owsiane z owocami. Zdecydowanie mogę je zaliczyć do mojego comfort food 🙂 A Ty?

Zapraszam!
Magda

Placki owsiane

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 30 minut

Składniki

  • maślanka - 1,5 szklanki
  • mleko 2% tł. - 0,5 szklanki
  • mąka pszenna pełnoziarnista - 150 g
  • proszek do pieczenia - 1,5 łyżeczki
  • soda oczyszczona - 0,5 łyżeczki
  • sól - szczypta
  • ksylitol - 2 łyźki
  • olej rzepakowy - 50 g
  • płatki owsiane (górskie) - 100 g
  • jajka - 2 szt.
  • jabłko - 2 szt.
  • jeżyny (ew. maliny/porzeczki) - 100 g (możesz użyć mrożonki)

Sposób przygotowania

1

Połącz wszystkie składniki w misce, wymieszaj za pomocą rózgi, aby ciasto było bez grudek.

2

Odstaw na minimum 15 minut.

3

Po tym czasie nakładaj łyżką ciasto na rozgrzaną patelnię - ok. 2 łyżki na jeden placek.

4

Smaż ok. 2-3 minuty z jednej strony, przewróć placek delikatnie na drugą stronę.

5

Jabłka pokrój w kostkę, podpraż na patelni, dodaj jeżyny i podgrzewaj, aż puszczą sok.

6

Podaj z plackami.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 491 kcal
Białko: 16 g
Tłuszcze: 20 g
Węglowodany: 56 g
Błonnik pokarmowy: 8,5 g

Zobacz również:

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×