Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Rozgrzewające curry z dynią

Rozgrzewające curry z dynią

Dynia to bardzo wdzięczne warzywo. Daje mnóstwo możliwości zastosowań w kuchni, świetnie sprawdzi się z zupach, naleśnikach, ciastkach, zapiekankach, pastach kanapkowych, daniach obiadowych…czyli właściwie wszędzie! Dobrze smakuje zarówno na słodko, jak i w wersji wytrawnej. Jest lekkostrawna i co ważne, nie traci swych właściwości po ugotowaniu.
Dynia jest bogata w substancje odżywcze – głównie beta-karoten, potas, wapń, cynk, kwas foliowy, selen, wit. C, B1, B2. Beta-karoten (pomarańczowy, czerwony i żółty barwnik roślinny), nadający dyni piękny kolor to przeciwutleniacz, który hamuje szkodliwe procesy oksydacyjne, co za tym idzie może zapobiegać rozwojowi chorób nowotworowych. Beta-karoten działa korzystnie na profil lipidowy, obniża poziom złego cholesterolu.
Dzięki zawartości potasu, dynia pomaga w normalizacji ciśnienia tętniczego krwi. Dynia jest polecana dla wszystkich osób, które pragną zrzucić zbędne kilogramy, gdyż jest niskokaloryczna (100 g surowej dyni dostarcza ok. 30 kilokalorii), bogata w błonnik pokarmowy, zmniejsza zaparcia i reguluje przemianę  materii. Po dynię  powinni sięgać mężczyźni – cynk, którego to warzywo dostarcza sporo wspomaga u nich płodność, natomiast dla panów w średnim wieku nieocenione będą pestki dyni, które zawierają w sobie substancje pomocne w zapobieganiu przerostu prostaty.

Zapraszam!
Magda 

Rozgrzewające curry z dynią

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 30 minut

Składniki

  • dynia Hokkaido - 500 g
  • cukinia - 300 g
  • cebula - 1 szt.
  • czosnek - 2 ząbki
  • imbir - świeży, kawałek o długości ok. 4-5 cm
  • bulion warzywny - 150 ml
  • mleczko kokosowe z puszki - 200 ml
  • kurkuma - 1 łyżeczka
  • kmin rzymski - 1/2 łyżeczki
  • curry - 1 łyżeczka
  • papryka czerwona mielona słodka - 1/2 łyżeczki
  • papryczka chili mielona - szczypta
  • sól, pieprz
  • sok cytrynowy - 2 łyżki
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • do podania: ryż czerwony (możesz użyć dowolnego)

Sposób przygotowania

1

Olej rozgrzej w garnku z grubym dnem. Dodaj pokrojoną w kostkę cebulę, drobno posiekany imbir i czosnek.

2

Po chwili dodaj pokrojoną w kostkę dynię i przyprawy. Po 3 minutach dodaj połowę mleczka kokosowego i zamieszaj.

3

Cukinię pokrój w kostkę i dodaj również do dyni, podlej całość bulionem i gotuj ok. 15 minut, pod przykryciem.

4

Po tym czasie dodaj ciecierzycę (wcześniej ugotowaną lub z zalewy, po odcedzeniu) oraz pozostałe mleczko kokosowe.

5

Gotuj jeszcze ok. 10 minut, aż dynia będzie miękka. Dopraw do smaku solą, pieprzem, sokiem z cytryny.

6

Podawaj z ryżem.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 535 kcal
Białko: 15 g
Tłuszcze: 20 g
Węglowodany: 66 g
Błonnik pokarmowy: 7 g

2 Komentarze

  1. krystian

    20th Wrz 2019 - 18:07

    Potrawa mega pyszna polecam 🙂

    • Magdalena Słota

      20th Wrz 2019 - 18:15

      My też uwielbiamy! Dziękujemy za komentarz!

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×