Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową

Sernik czekoladowy fit

Sernik czekoladowy fit

Nigdy nie ukrywałam, że sernik to mój deser idealny. Pewnie za sprawą dużej ilości białka i “przyjaznego” makro (sfiksowanie zawodowe :-p), jednak co do smaku też mam swoje wymagania! Serniki podawane w kawiarniach lub dostępne w cukierniach są często zbyt słodkie, jak na moje kubki smakowe i po prostu mdłe.
Ja jestem fanką domowych wypieków, bo lubię wiedzieć co jem 🙂
I tak oto powstał genialny! sernik czekoladowy.
Słodzony erytrolem, bez dodatkowych zbędnych tłuszczy.
Z rewelacyjną polewą czekoladową, która sama rozpływa się w ustach.
Zresztą… przekonaj się sam!

Zdrowo pozdrawiam!
Magda

Sernik czekoladowy fit

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 9 Czas Przygotowania: 10 minut + 60 minut pieczenia

Składniki

  • twaróg z wiaderka, sernikowy - 1 kg
  • jajka - 5 szt.
  • erytrol - 300 g
  • mleko 2% tł. - 250 ml
  • owoce jeżynowe np. maliny, jeżyny (mogą być mrożone) - 150 g
  • budyń czekoladowy - 2 szt. (proszek)
  • czekolada gorzka - 100 g
  • mleczko kokosowe ( z puszki) - 200 g

Sposób przygotowania

1

Piekarnik rozgrzej do temperatury 170 stopni C.

2

W dużej misce wymieszaj dokładnie, przy użyciu miksera: ser, żółtka jaj, mleko, proszek budyniowy i erytrol.

3

W wysokim naczyniu ubij białka jaj (w czasie ubijania dodaj szczyptę soli).

4

Do masy twarogowej dodaj ubitą pianę z białek i wmieszaj delikatnie, aż do połączenia.

5

Połowę czekolady pokrój w drobną kostkę i dodaj do masy, ostrożnie mieszając.

6

Foremkę do pieczenia wyłóż papierem, boki posmaruj tłuszczem, np. masłem.

7

Przelej masę do formy, wierzch posyp owocami.

8

Wstaw foremkę do piekarnika i piecz ok. 55-60 minut, aż wierzch nabierze rumianego koloru.

9

Po tym czasie wyłącz piekarnik i studź sernik stopniowo, przy lekko uchylonych drzwiczkach piekarnika. Sernik na pewno trochę opadnie, to normalne.

10

Następnie przygotuj polewę: w kąpieli wodnej rozpuść czekoladę z dodatkiem mleczka kokosowego.

11

Przelej na wierzch wystudzonego sernika, odstaw do do lodówki, do zastygnięcia na kilka godzin lub na całą noc.

Uwagi

* użyj okrągłej formy do pieczenia o średnicy 26 cm

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 340 kcal 
Białko: 26 g
Tłuszcze: 17 g
Węglowodany: 21 g
Błonnik pokarmowy: 1,3 g

Zobacz również:

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×