Znajdź mnie

Zacznij zmiany od diety i zrób to z głową
Warzywne curry z dynią i strączkami

Warzywne curry z dynią i strączkami

To bardzo prosty przepis, który daje możliwości różnych modyfikacji. Możesz dodać lub odjąć dowolne składniki, zastąpić innymi. Smak i tak będzie pyszny. Najwięcej czasu zajmie Ci krojenie wszystkich warzyw, później wszystko dzieje się  już “samo”.  Polecam ten czas umilić sobie dobrą muzyką  i lampką  czerwonego wina 🙂
Pozwól dyni trochę się pogotować, co sprawi, że potrawa będzie gęsta i “maślana”. Jeśli nie masz zbyt dużo czasu na gotowanie, a chcesz poczuć orientalne klimaty na własnej kanapie (lub poczęstować niespodziewanych gości) miseczka tego curry sprawdzi się idealnie! Do dzieła!

Zapraszam!
Magda

Drukuj Przepis
Ilość Porcji: 4 Czas Przygotowania: 40 minuit

Składniki

  • pieczarki - 400 g
  • dynia - 400 g (ja użyłam odmiany Hokkaido, której nie trzeba obierać ze skórki)
  • cukinia - 300 g
  • papryka - 1 szt.
  • marchew - 2 szt.
  • cebula - 1 szt.
  • czosnek - 2 ząbki
  • imbir świeży - 3-4 cm
  • ciecierzyca - 300 g (ugotowana, z zalewy po odsączeniu)
  • soczewica czerwona - 80 g
  • olej rzepakowy - 2 łyżki
  • papryka czerwona mielona - 1 łyżeczka
  • kmin rzymski - 3/4 łyżeczki
  • kurkuma - 1 łyżeczka
  • curry - 3/4 łyżeczki
  • mleczko kokosowe z puszki - 200 g
  • sok z limonki - 2-3 łyżki
  • sos sojowy - 2 łyżki
  • sól - do smaku
  • pieprz - do smaku
  • chili papryka mielona - wg uznania
  • cukier brązowy - 1 łyżka (lub syrop klonowy)
  • masło klarowane - 10 g
  • natka pietruszki - do posypania (możesz zastąpić świeżą kolendrą)
  • jogurt grecki - do podania po łyżce na porcję

Sposób przygotowania

1

W dużym garnku, o grubym dnie rozgrzej olej. Pokrój drobno cebulę, czosnek, imbir i wrzuć do garnka, pozostaw na 2 minuty.

2

Dodaj wszystkie przyprawy - kurkumę, kmin, paprykę, curry, chili (jeśli używasz) i przesmaż przez kolejne 2 minuty.

3

Pieczarki pokrój w plastry i przesmaż chwilę na rozgrzanym maśle (posól odrobinę), aż będą lekko rumiane, następnie dodaj pieczarki do garnka.

4

Dynię, marchew, paprykę pokrój w kostkę i również dodaj do potrawy. Całość zalej połową mleczka kokosowego i wodą (w takiej ilości, aby woda przykryła warzywa). Dodaj sos sojowy.

5

Gotuj ok. 15 minut, dodaj pokrojoną w kostkę cukinię i gotuj kolejne 15 minut, aż wszystkie warzywa będą miękkie.

6

Dodaj pozostałe mleczko kokosowe, sok z limonki, cukier, pieprz, sól - dopraw wedle uznania.

7

Podawaj z łyżką jogurtu greckiego i pietruszką lub kolendrą.

Składniki odżywcze na jedną porcję:
Energia: 480 kcal
Białko: 17 g
Tłuszcze: 25 g
Węglowodany: 42 g
Błonnik pokarmowy: 14 g

Napisz co myślisz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

O nas

Blog to nasz sposób na promocję zdrowia w oparciu o zdroworozsądkowe podejście do dietetyki. Dietetyki opartej na dowodach naukowych, która w dobie wszechogarniającej modzie na nowinki dietetyczne, wymyślne produkty i restrykcje żywieniowe, straciła na znaczeniu. Dobra dieta to taka, która utrzymuje witalność życiową na najwyższym poziomie. Dlatego usiądź, rozgość się i zacznij swoją dietę z głową!

Social media

Instagram

×